Med öppna ögon och med dig i hjärtat



En måndag som alla andra. Men ändå väldigt speciell. Den första måndagen i den nya månaden maj och en alldeles speciell tanke vaknade till liv i mitt sömndruckna sinne i morse när jag öppnade ögonen.


Livet rör sig snabbt omkring oss och man hinner knappt bli berörd eller röra vid andra i det snabba tempot. Årstider växlar och naturen rör sig i sin egna cykel om och om igen medan vi springer runt och lever våra liv.
Människor dyker upp och försvinner igen från våra liv men lämnar alltid ett avtryck någonstans. Om det är ett bra eller dåligt avtryck spelar ingen roll, det finns alltid där och det formar oss till dem vi blir.


Ibland andas man in lite extra djupt och stänger ögonen och känner in hur man är, hur livet känns och hur luften verkligen känns i lungorna där den expanderar där inne. Sen när man sakta öppnar ögonen igen så försöker man se världen med nya ögon och med nytt perspektiv. Då kan man lägga märke till så mycket nytt, så många fler nyanser av livet som glöms bort eller ignoreras när man skyndar på igenom livet.


Alla nya möten man har leder till nya ansikten i ens hjärnbibliotek och ibland blir även en statist i ens liv en återkommande person i ens hektiska liv.
Väldigt sällan så träffar man någon som blir en fast punkt i ens liv. Någon som finns kvar och ger en famn att krypa in i under kalla kvällar och nätter, när man känner sig så liten och behöver någon som klappar en på huvudet och säger att det ska gå bra, man andas in deras doft och man känner att "man är hemma" och man slappnar av och ger efter. 


En någon som man vill fira med när härliga glada saker händer och hela hjärtat sjunger när man ser att ens lycka ger en spegelbild i den andra.


Idag är det mer än 35088 timmar, 1462 dagar sedan eller 4 år sedan en sån person kom in i mitt liv, beroende på hur man vill uttrycka sig.


Livet är inte enkelt eller en dans på rosor vad än du intalar dig. Livet är en kamp, på så många vis. Men i livet ska du hålla i det eller den som får dig att le och må bra. Den som kan vända din dag till det bättre när den börjar snett. Den som ser kärleken i dig som en gåva.


Du skriver dina egna blad i din bok om ditt liv, och du bestämmer vilka som ska vandra runt på sidorna och hjälpa dig på din färd mot ett lyckligt slut. Jag håller hårt i dem jag har i min bok och idag firar jag i min ensamhet att jag har en person i mitt liv som ger mej ljus på min färd genom livet.








Kommentarer
Postat av: Evelina

finner inga ord mitt hjärta. såå vackert!



och grattis på eran dag <3

2011-05-03 @ 08:21:54
Postat av: Camilla

Aj ja måste säga att där berörde du mig! Så vackert Boel!

2011-05-04 @ 10:28:28
Postat av: lisen

nice syrran..

börjar tro att vi e mer lika än vad vi brukar tro:)!

lova you!

2011-05-04 @ 23:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback