You just have'nt met me jet



Dagens outfit:
Cardigan - Cubus
Skjorta - H&M
Shorts - Only
Väska - 2 liter jordgubbar från Stenhuse gård, det enda riktiga!


Är det bara jag som tycker att det är otrolig skillnad på de olika jordgubbarna från gotland? Jag tycker bara det är dom från Sanda (stenhuse) som är goda. Dom andra har liksom igen sommarsmak.

Igår la Åsa Ekedahl som jag känner genom innebandy och fotbollen upp en länk på facebook. Den 
här
Den får en onekligen att börja tänka. Här klagar man på att man måste komma på kvällsmat varje dag, och åka och handla är jobbigt, städa upp efter sig är en pina och att man fått punka på cykeln är en riktig katastrof! Men vad har vi för perspektiv egentligen?
Den här flickan har inte ens något namn och kommer antagligen slängas ut av sin mamma eller säljas till vem-vet-var eller vem. 
Jag skulle kunna adoptera henne på sekunden om det kom till det.
Tänk så bra vi har det i sverige. Och det finns så många fler i U-länder än det finns i länder som Sverige och andra ¨rika¨ länder.

Det finns så många hemskheter och sorgliga livsöden där ute som man aldrig hör för att ingen kan berätta dem. 


Det jag ville ha sagt är att vi ska vara glada att vi har det så bra som vi har det. Krama dom du tycker om och tänk lite längre nästa gång du klagar på disken. Vi måste försöka ta vårt ansvar för världen oxå och inte bara handla kläder på H&M (guilty!) och rapa ut avgaser med bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback