Fredagsmys

Jag hörde idag att för några år sedan så öppnade turistmottagningen (alltså dit man skickar alla sjuka små turister på sommaren) senare på dagen än dom vanliga vårdcentralerna på gotland eftersom att .... håll i er ... "turisterna vill ju inte gå upp så tidigt för att gå till doktorn".
Detta har alltså folk inom kommunen kommit på. 

Hahaha!
Är det bara jag som tycker att dettta är jätte kul? 
Turisterna som tillbringar någon vecka här på sommaren ska vi allt gosa om så mycket vi kan, så att de tycker om vår lilla ö. 
Gos gos så bra vår ö är, du får till och med sovmorgon om du är sjuk eller har fått en glasbit i foten på fyllan.

Ska vi kanske fortsätta skämma bort dom lite.
Bjuda på godis vid läkarbesök (Vill du ha en liten klubba kanske?), prata bebisspråk (Haj dju lijte onjt i fossingen?) och sedan skicka iväg dom med en kram så de känner sig lite extra omtyckta.

Till slut så trivs turisterna så bra att de kanske flyttar hit. Åh, då är målet nått!
Och då får dom allt gå upp i ottan för att komma till farbror doktorn, precis som alla andra gotlänningar.
Tji fick ni.



Fick föresten den här kommentaren av min arbetskollega Maria idag "Fina byxor du har, min dotter har ett par likadana!".

Hennes dotter är 8 år.

Ridå!


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja kom kom, för vi har super mycket jobb o boenden =P



Men Bowl, vi kan ju iaf spara pengar på att shoppa på barnavdelningen du o jag ;)

2010-06-19 @ 00:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback