Gör något vettigt!

Åh jag hatar människor! Inte speciella människor utan alla människor.
Vi bara tar och tar och ger nästan igentng tillbaka till naturen och djuren. Fan va vi är giriga.

Skäms för att vara människa när jag tänker på det.

Jag och M hittade ett klipp på en liten apa vars mamma hade dött när han var 3 dagar så han fick växa upp hos en människa som fick ta hand om honom. Vi googlade och fick fram att den apan var "Hotad".
Av vadå kan man ju fråga sej? Jo av människan som skövlar apans djungel där den bor och letar mat.

Så är det med de flesta djur som är hotade. Antingen tar vi deras hem så att de inte överlever annars dödar vi dem pga deras päls/ben/kött.
Om några år finns inte vissa arter för att vi har dödat dom. Vår ras dödar massor med andra raser för att vi vill och vi kan.
Vem gav oss den rättigheten?
Svar: Vi själva.

Nu ska jag bli fadder åt något djur. Har inte bestämt vilket bara.
Men DU kan oxå göra skillnad. Bara 100 kr i månaden, det är inte mycket.
http://www.wwf.se/insamlingsportal/





Sen ska jag inte ens börja med att snacka om växthuseffekten. Där vi faktiskt utrotar oss själva oxå. Där en förändring måste göras fort och drastiskt för att vår värld ska vara densamma enligt de flesta forskare. Men alla politiker säger att det inte stämmer och tycker att de är så duktiga för att de sänker koldioxid halten med typ 1% när det inte ens är i närheten av det som behövs. Bara för att pengar är inblandade. Ingen vill ta på sej ansvaret att göra någon skillnad.

Men tänk efter, vad är viktigast för DEJ; Liv eller pengar?

Hm.. märks det att min dröm när jag var liten var att jobba för Greenpeace?



Kommentarer
Postat av: Jolanta

Hej Boel!

Din dröm att jobba för Greenpeace kan du förverkliga när du kommer till fastlandet ( det blir enklare! ).

Jag o Thomas kommer under vår resa i februari att besöka rehabiliteringscenter för orangutanger i Malaysia.Det blir så spännande!!!!

Kram

2010-01-17 @ 11:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback