California King Bed



Jag och tofsen ska snart (om ca en timme) bege oss ut i vintern och ta buss till Nynäs.
Har inte haft en hög tofs sedan jag klippte lugg så jag hade glömt bort hur det kändes. Så nu går jag runt och svänger med tofsen (tassel, Maria Montazami style, men det är ju en annan sak).


Idag tillbringade jag förmidddagen i skolan, med en föreläsning om kolets kretslopp, och i och med detta lite koldioxid och klimatförändringar. Väldigt spännande! Men!... läraren svalde liksom alla viktiga ord.
Ett exempel: 
"Jo, här är då källan och några viktiga processer är här ... mmbffss... och svavelpsstmm.. Hänger ni med?"


Nä vi hängde inte med! När han hade gjort såhär några gånger så tittade jag på mina grannar för att se om dom hade hört bättre, men båda hade skrivit olika och när jag frågade så ryckte dom på axlarna, ingen hörde alltså. Ha! Människorna lär vara bra forskare och dylikt men prata så man hör/förstår, ja det har dom svårare för.


Jag ska alltså hem i helgen, ar längesedan nu. Jag åker hem på ett riktigt viktigt uppdrag, Oliver vår fina snälla katt i Sanda har kommit på ett smart sätt att slippa bli kall om baken när han ska kissa såhär på vintern. Han kissar inne istället! Mamma är inte så road, så jag ska hem och snacka lite med honom.


Är det bara jag som har spansk och fransk reklam på min Spotify? Ni vet annonserna på sidan, inte där dom pratar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback