Belief

Igår handlade jag och familjen lite inför min flytt. Kom hem med en resväska och ett regnställ. Jag tror att eftersom vi ska på en massa exkursioner med skolan så lär det ju säkert regna någon gång och då kan man lika gärna köpa ett nu.

 

Sedan så har det ju öppnat en Tapas restaurang på strandgatan så jag tog med mig familjen och åt 12 goda tapas rätter. Var väldigt gott. Familjen uppskattade det väldigt mycket så det var mycket trevligt.

Sen gick vi ju såklart ner till hamnen och köpte en glass till efterrätt.

 

Min klass från gymnasiet hade reunion igår kväll också men jag missade tyvärr deras grillning men hängde på dom senare när de kom in till stan för att gå ut lite. Vi gick runt på massor med ställen och hamnade till slut på Kapitelhusgården där Sofie jobbar i sommar. Där var det bara vi som hade vanliga kläder och vi fick ett bord precis brevid där  Jauvet sjöng en sång när vi kom in.

När de sjungit klart gick Josefin fram till dom och sa att vi verkligen gillar dom sen applåderade vi lite, vi 5-6 tjejer som satt där.  Senare kom en av dem fram och ville skåla med oss. Vet ni inte vilka Jauvet är så har ni missat något mina vänner.

För detta är deras sista år på medeltidsveckan!

 

Vi gick sedan till Effes eftersom att det var dit man skulle, som ni märker hängde jag bara på. Har aldrig varit på varken Kapitelhusgården eller Effes innan igår. På effes var det dresskode att man var tvungen att vara medeltida klädd så jag fick låna Lindas mantel. Jag kände mej som en hob men det var skoj. Haha.

Tänk så mycket man aldrig provat på förut.

 

Idag har jag och min mamma åkt runt lite och njutit av sommaren. Blev bad i Åmine och Norrlanda, fika i Roma och i Slite och massor med små mysiga butiker där emellan.

 

Nu försöker jag komma på vad jag ska äta till kvällsmat.

 

Förresten om jag inte sagt det tidigare så kommer jag och Ellinor bo i en etta i Hammarby sjöstad i höst. Jag hittar ju inte så bra i stockholm men har förstått att det är ett bra område i alla fall. Håller ni tummarna för mej?

 

"Have no fear for giving in
Have no fear for giving over
You'd better know that in the end
Its better to say too much
Then never say what you need to say again

Even if your hands are shaking
And your faith is broken
Even as the eyes are closing
Do it with a heart wide open"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback