Save tonight

Att "flytta" till Stockholm känns både skrämmande och samtidigt roligt och spännande.
Sanningen är ju att det blir vad man gör det till.
.
Igår träffade jag tjejerna från gamla goda gänget, kom in på ganska mycket snack om vad man ville utbilda sig till. Mina vänner vill ju utbilda sig till såna lätta yrken som åklagare, läkare eller psykolog.
Jomensåatte... jag vill ju bli Geovetare, men fråga inte vad det leder till för yrke. Dom får mej att känna att jag utbildar mej till något diffust och enkelt när de diskuterar vad de vill bli. Haha. Världen är allt bra rolig.
.
Men det är ju som Emilie sa : "Man blir ju sjuk i huvudet när man umgås med såna där, som bara vill ha typ mvg i allt." (kan ju tilläggas att dom har ju typ det också).
.
Jag kommer helt enkelt ha rätt rika och mäktiga (josefin ville bli domare sen, efter åklagare) vänner sen i framtiden, inte dåligt.
.
Just det också, tänk om jag skulle utbilda mej till någon av de yrkena. Hur proffsigt låter det inte att säga att man går läkarlinjen, juristlinjen eller läser till psykolog? Låter ju helt galet.
.
Mina kompisar hade som ett mål att de skulle vilja hjälpa folk, till exempel åka till afrika och jobba där. Jag kan ju följa med och testa vattnet i såna fall, se jag fick också vara med, härligt!
.
.
Idag ska jag och M åka till Sanda. Jag ska hjälpa Lisen baka pajer och M ska måla lite, spännande va?
Jo, var ute i Åminne med Emelie, Phllip, Jennie, Ante och Viktor i söndags. Var en jätte rolig dag! Måste göras om igen någon gång!

Kommentarer
Postat av: Evelinaaaa <3

Du är så fin!!!

2010-08-19 @ 08:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback