New in town


Jag har snart varit
i min nya stad i ett dygn och jag har hunnit med så mycket!
Idag har jag och Ellinor varit och kollat in vårt nya grannskap i Hammarby sjöstad. Kändes som att gå runt i någons modellstad fast stor, om ni fattar vad jag menar. Var så fint och fräscht överallt.
Vi lyckades till och med bli insläppta i huset där vi ska bo och kollade in var lägenheten låg. Fick inte se i den eftersom hon som bor där nu inte var där men vi fick se in i en annan tjejs lägenhet som är en liknande. Väldigt mysigt!
Sen när vi skulle gå så såg vi en lapp på deras anslagstavla i entrén att en kille skulle sälja sin 120 säng billigt så jag ringde dit och ska dit och se på den i morgon kväll.
Sen var vi på Ikea och kollade in möbler. Tänkte beställa hem dom men det gick inte eftersom dom bara kan vänta med att leverera i 2 dagar och jag får min lägenhet på onsdag. Så i värsta fall får vi åka till Ikea i morrn igen och köpa allt då.
I morgon börjar jag skolan. Känns overkligt. Men jag har ju Emilie som kan hålla mej i handen, som tur är.
Nu ska jag och syrran äta pasta med bacon och avocado, jag är så hungrig!
På väg till Luma (hållplatsen där man går av till den nya lägenheten) blev vår spårvagn påkörd av en bil?!
Jag i mina nya hoods
Ellinor gillar stället.
Här ska vi bo, 6:e våningen.
Jag i mina gubbkläder dagen till ära på Ikea.
Jag har inte börjat längta hem ännu, det kommer nog snart.

Kommentarer
Postat av: Evelinaaa

Vad roligt att få läsa om ditt nya liv boel :) ser fram emot att få följa med dig :D



är glad för din skull, älskling.

puss!!

2010-08-29 @ 20:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback