Ignored, but waiting...



Tårar. Tårar betyder äkta känslor för mej.

Någon gång på gymnasiet så hade jag jätte lätt för att gråta. Det hela började med att en av mina kompisar spelade upp en låt från filmen Braveheart på sin mobil. Vet inte vad syftet var men mina ögon började i alla fall tåras. Innan det så grät jag aldrig när jag såg någon sorglig film eller liknande. Efter det började dom alltid vattnas då jag hörde låten, vilket mina kompisar tyckte var jätte roligt, så de spelade ju den titt som tätt.

Jag kunde sitta och skratta på lunchen i matsalen och började gråta för att jag skrattade så mycket, det hände väldigt ofta oxå. Vi hade alltid roligt. Men slutade alltid med att jag var tvungen att springa in på toaletten innan jag skulle på lektion för att kolla att jag inte hade pandaögon.

Den där perioden tog slut sen. Precis lika oväntat som den började. Men det var en rolig tid.

Men jag tycker det är häftigt att tårar har en benägenhet att tyda våra känslor. Känslorna förvandlas från psykiska väsen till fysiska, är inte det häftigt? Att våra kroppar kan tolka våra känslor så.

Men tårar kommer bara vid starka känslor, om det är att man är ledsen eller glad.

Men tårar är äkta. Tårar är mina känslor, dina känslor. Tårar bevisar att du känner, att du finns. De är äkta.


Gråten kan inte ignoreras av någon som bryr sig om dej.
Är det så så är något fel.

Min värld fungerar inte så.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint du skriver vännen. Känslor är något som ej kan beskrivas - dem ska upplevas. Puss!

Postat av: Emma

Ja självklart kan jag hjälpa dig med det gumman:)

det komiska i detta är bara att jag aldrig blivid "lärd" att bemästra PS, är typ sälvlärd:)

2009-01-24 @ 12:11:18
URL: http://emiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback