Beautyful disaster

Vaknade av en mardröm och även om katten kom och försökte lugna ner mej så kunde jag inte sova. Drömmer alltid att jag blir jagad. Det är ovanligt att jag vaknar och inte har blivit jagad. I natt var det en ovanligt otäck dröm. Kände igen den så måste ha drömt den förut, det läskiga var att jag i drömmern visste att något läskigt skulle hända men jag kunde inte göra något. Usch ska försöka glömma den.

Kunde inte somna även om mina ögonlock vägrade låta mej se, min kropp ville sova men inte min hjärna. Den gick på högvarv.

Att bli jagad betyder att man flyr från något eller är orolig för något i verkliga livet har jag läst någonstans. Och det jag är jätte rädd för är framtiden.

Det kom jag på nu när jag vaknade och inte kunde somna om. Jag låg bara och tänkte på framtiden.

Egentligen är det ingenting läskigt med framtiden, den ger bara möjligheter. Men jag vet inte alls vad jag vill, kan eller vågar göra med mitt liv. M har det så lätt, han är bunden att stanna i alla fall ett år till här på ön så han kan ta det lugnt och plugga upp betyg eller göra vad han nu vill. Men jag är inte bunden, jag känner mer att jag har stannat lite för länge. Sen studenten så har jag inte rest alls. Jag har varit här, jobbat lite och så. Jag känner att jag missar saker och upplevelser. Men jag vet inte vad det jag missar eftersom jag inte vet vad jag vill heller. Men att stanna på gotland ger inte annat än hål i plånboken just nu.

Körkort är en så typisk grej. Jag är rädd att misslyckas, därför försöker jag inte. Så gör jag ibland, det har jag lärt mej om mej själv.

Är trött på att rädsla ska styra så mycket som den gör. Hatar rädsla. Tycker inte alls om känslan över att inte ha kontroll.

Ser hela tiden folk som följer sina drömmar och uplever så mycket roligt och lärorikt. Jag tänker bli sån.














Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag känner en smart tjej som skrev "don't let the fear of striking out keep you from playing the game". Den tjejen tror jag massor på; hon kan så mycket mer än hon tror om sig själv, hon borde ge sig själv mer cred. :)

2009-02-01 @ 23:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback