Lät du henne komma närmre

Jag älskar snön! Så vacker. Jag märker att jag är mycket gladare och piggare nu när det finns snö på marken. Att det kan göra sån skillnad!

På fredag kväll eller lördag morgon ska jag bege mej ut med bilen i halka för första gången. Jag är rädd redan! Ska till Sanda för att julpyssla och baka med systrarna. Och städa mitt rum där ute, för det behövs verkligen. Oj oj det kommer bli ett projekt att bita tänderna i.

Men jag kommer helt seriöst inte våga köra fortare än 50 km/h på dom här vägarna. Jag ser ju när jag går till jobbet (vågar inte cykla, chicken!) dom här mornarna när det har varit snö att bilarna knappt kan köra framåt. Och bilen jag ska köra i helgen är inte så bra, gammal. Sorry Ellinor men i halka är det inte en ultimat bil. Åker man i diket eller krockar så är det inte mycket kvar av bilen.

Men jag är försiktig (rädd).


Men jag tog faktiskt körkort i Augusti, inte så länge sen. Nägon som har tips till mej om hur jag ska tänka när jag kör?



Den här bilden tog jag på personal toaletten på jobbet för någon vecka sedan för att jag tyckte mitt hår var så snyggt. Jag tyckte att det var lockigt och fint, men jag frågar mej nu, var är lockarna. Är ju bara lite fluff! Ja, ibland blir man glad för väldans lite.


Jag fick en invite till Voddler idag. Försökte starta upp det nu efter jag kom hem från jobbet men det gick inte bra. Men glad var jag i alla fall för att jag fick tag på det.

Nu är frågan..
...ska jag slå in lite paket...
... diska...
... se en film och äta guacamole och chips..
... eller gå ut och försöka bända upp bildörren som har fryst fast (ett till tecken (halkan det första) på att jag inte borde köra bil just nu).

Jag ska försöka mej på en promenad i stormen med M sen när han kommit hem i all fall.



*
Såna som vi med lyckan mitt i sorgen
Vi ställer frågor jag är trött på mina svar
Men du finns i mina drömmar när jag sover
Jag vill förändra nån av oss men jag vet inte hur man gör
Jag andas in och det känns som första gången
Du håller om mig och jag vågar hålla kvar
*


Kommentarer
Postat av: Annica

Om du kör i diket med den bilen så går den mindre sönder än om du hade kört med en nyare bil,

För på dom nyare bilarna är de mer hårdplast på än va de e på dom äldra bilarna som de e mer metall på så du sitter säkert i den bilen oxå Boel :)

Tro mi!!

Tänk bara på att slappna av och släpp hällre gasen tidigare än att få göra en förhastig inbromsning så ska du nog komma till Sanda oskadd :)

Puss Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback