Himlen är grå

Snurr snurr, så kändes det igår när jag hade pluggat färdigt. Men jag är ännu inte helt färdig med första kapitlet. Men känns bra att plugga, blir så glad av att lära mej saker. Idag blir det lite mer pluggande och läsande.

Måste hitta mej en ny innebandy klubba snart tycker jag. Gamla trogna Anadien duger ju men en ny skulle sitta fint, har ju haft min ett tag nu. Och all tejp som sitter på klubban gör inte saken bättre. Jag tror att jag kommer att hitta en ny när jag minst anar det, så som det brukar vara när man vill ha något.

Läste precis min vän Eves blogg. Hon hade sprungit massa varv i spåret i Hemse och sen ruschat i deras backe där för att hon hade kommit för sent till träningen. Blir så imponerad av sånt. Jag menar inte ATT hon gjorde det utan mer att hon VALDE själv att ta tag i det och springa. Sånt imponerar verkligen. Psyket är ju det som skiljer en bra idrottare mot en dålig. Har man rätt inställning och inte ger upp så får man utdelning för det senare. Man blir snabbare och starkare. Önskar att jag oxå kunde va så stark i mej själv att jag kunde göra så. Eller önskar och önskar, det spelar ju ingen roll, det är ju bara att göra, är det som skiljer oss åt. Dom som gör och som som tänker att dom ska göra det.
En dag ska jag oxå GÖRA, jag jobbar på det.

Med tanke på att vara ute och springa så var jag på skokanonen igår för jag hade hört att det fanns billiga joggingskor  där. Jag har ju aldrig ägt några utan har bara lånat av mina syskon och av mamma när det har behövts, men nu när jag bor i stan så kan jag inte göra så längre. Jag köpte inga skor, jag får ta de en annan gång. Känns så konstigt att behöva springa här i stan, springa förbi massa folk som inte är svettiga och flåsar. Nej, sanda var prefekt så, man slapp möta en massa folk som tittar konstigt på en. Där var det bara "Hej" och ett leende som gäller. Jag ska försöka omvandla stan till ett "Hej!" och leende samhälle- när jag väl har köpt ett par joggingskor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback