Städmani i lyan

Jag skriker snart. Hela köket är fullt med disk och nytvättade kläder ligger slängda på golvet. Och kissen springer runt och bråkar och busar. Jag behöver plugga men hur kan man det i en sån röra.

Funderar seriöst på att gå bort till södervärn hallen och plugga där. Där kan jag få lugn i alla fall. Idrottshallar känns ju som hemma ungefär. Eller att alternativt ta med all disk och tvätt och slänga det på planen framför M. Vi har ju städdag på fredagar därför vi inte har städat. Problemet är ju att när vi har dragit fram så behövs det städas varannan dag ungefär.

Läste kommentaren som min bortfluna vän hade skickat och det blev lite jobbigt -inte gråta, inte gråta- ögonblick där. Men jag reste mej ur askan så att säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback