first love

I morse jobbade jag själv i 4 timmar. Annars har jag ju haft Bettan brevid mej ifall att jag har fått någon patient som har varit krånglig. Men inte nu, nehej du.. här var man själv. Bettan skulle på kurs på lasarettet. Men det gick  riktigt bra i alla fall. Trots ett ambulansbesök.

Sen på eftermiddagen percis innan vi skulle sluta så kom det en man och visade upp ett skärsår och undrade om han bara kunde träffa någon som kunde plåstra om det lite. Jag kände mej lite stressad eftersom att jag inom mej skrek  "Een käändiiis!!". Men vi fick in honom så att han kunde plåstras om utan att jag lyckades göra bort mej helt. Sen när jag hade stängt luckan så vvänder jag mej blixtsnabbt om till Bettan och hasplar ut att det var en kändis, i vår lucka. Oj va häftigt! Sen googlade jag  honom och fick fram var han var känd ifrån och berättade det. För det kom jag inte ihåg. Jo, minsann. Jag är nog rätt så kändiskåt, speciellt om man tänker på att han inte är så värst känd.

Sen när jag hade slutat så var inte mamma klar så jag fick i uppgift att köpa trimmertråd. Så gick bort till järnhandeln. Fick den hjälp jag behövde och sen när jag skulle gå såvar dte två dörrar så jag frågade:
" Vilken dörr ska man ta?"
" Båda. Det spelar ingen roll."
" Bra för jag blir så förvirrad."
Hm... är jag en virrtant eller.
(Visade sej till slut att jag hade tagit fel tjocklek på tråden oxå)

Är hemma från träningen ikväll, trots att jag har sett fram emot den. För känner ännu av knät och när jag frågade mamma lite om varför det inte blev bättre så frågade hon om jag hade tagit en kur Ibumetin som doktorn hade sagt att jag skulle. Och nej det hade jag inte, eller jo i en dag sen hadej ag slutat, för jag gillar ju inte tabletter. Smaart, kom ju på nu att det finns ju antagligen en anledning till att han ville skriva ett recept. Så nu kör jag på Ibumetin 3ggr per dag och hoppar träningen ikväll för att slippa svullnad och ont i morrn.

Svenska pöjkar mot ryska soldater ikväll. Vi får hålla tummarna åt att Ibra ska vara lite jävlig och leka med soldaterna och sen scora gärnet i deras kasse.

Håller på som bäst med att planera midsommarmaten tills på fredag. Så en lång nota ska skrivas. I morrn kommer M till mej oxå, mys!

Har precis färgat Ellinors hår. Med sån där ny färg, det står på förpackningen att man ska tuppera upp horn innan och sen ta på färgen. Så Ellinor har sett ut som en liten gycklare i 20 minuter, men är nu och sköljer ur. Och vi hoppas på det bästa.

Jordgubbar och mjölk med SATC från klockan 19?! Hääärligt!

feel good
Kisses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback