handens fem fingrar

Hela helgen hade vi träningsläger på Fårö med fotbollslaget. Har ju haft uppehåll i 2 veckor utan träning innan så att starta mjukt verkade det inte va någon som ens hade tänkt på. Vi började på fredag med match mot Dalhems a-lag. Dom hade alla a-lags spelare med, vi hade inte det, så resultatetblev 1-4 till dom. Men jag fick spela höger mittfältare en halvlek, så jag är nöjd.

Sen bar det av till Fåröen. Har sprungit på Ulla Hau hela helgen. Så så fort någon säger ordet sand så får jag rysningar i hela kroppen. Brrr..! Sprang och sprang var det vi gjorde. Och sprang lite till. Det bästa var orienteringen, eftersom att det gick rätt så bra för mitt och Malins lag då, och så kunde man fylla på med lite blåbär medans man sprang. Mumma!

Sen på söndagen åkte man hemmåt igen. När M kom hem så spöade han mej i badminton utan nät. Men det var roligt ändå (jag slapp ju sanden i alla fall).

Igår vaknade jag på morgonen och hade ont i nacken. Så blev en riktig slappdag, då det enda vettiga jag gjorde var att läsa illustrerad vetenskap och resa ett cirkustält.

Jo, cirkustältet ja. På fredag kommer cirka 300 4Hare till gotland för att medverka i rikslägret. Så då behövs ett tält i storleken större än alla andra tält som de kan samlas i. Det blev då Gotlands största tält som vi skulle resa på Gustavs i Fröjel. Vi var utrustade med arbetshandskar och jag kände mej rätt så proffsig. Men min och Ms uppgift blev att "sätta på kondomer", det är inte fullt så sunkigt som det låter. "Kondomerna" i det här fallet var skydd till pinnarna som de hade satt ner i marken. Så M fick bära dom och jag sätta på dom. Oj, va jobbigt, haha.

Har drömt om det där sabla tältet hela natten, så har inte sovit så gott. Pinnar hit och dit.

Idag väntar väl sol antar jag. Ska konferera med syster och se vad vi ska hitta på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback