my mixtape

Pissig, pissig match idag. Så jag har beslutat att jag inte ska skriva om den, inte ens prata om den. För om man gör så så kanske den inte finns (barnlogik, lätt logik, min logik). Så med tanke på det så ska man se de här raderna jag har skrivit här som ingenting. Dom finns inte... NADA

"Pick me. Choose me. Love me."

image237image238

Har tänkt på det här med alla hjärtansdag. Först så frågade jag ut alla tjejer i innebandy laget om vad dom skulle göra, om dom skulle fira det på något sätt och hur. Sen tänkte jag på det jag skrev igår. Jag gillar egentligen inte att vara naiv. Naiv betyder att man litar på människor, att man är lättlurad och på så vis har lätt för att bli sårad. Jag är en människa som undviker att bli sårbar. Jag vill se mej själv som wonder woman, inget dåligt får hända mej. För jag är alltid förberedd. Dåliga saker kan hända andra, men inte mej. Nej det går inte för sej. Just för att jag är så rädd att bli sårad (utan anledning egentligen) så har jag lagt till med att jag nästan alltid, när jag börjar fundera, förväntar mej det värsta. Inga höga förväntningar här inte, för skaffar jag mej det så blir jag bara besviken, det har folk sagt till mej. Men det är modigare att vara naiv och veta om det, än att gå runt och förvänta sej det värsta. Jag har en kompis som jag beundrar jätte mycket, just för att hon vågar tro och hoppas betydligt mer än mina andra kompisar. Andra kallar henne kanske naiv, men jag tycker att hon är modig. Hon blir kanske sårad emellanåt, men när något är bra så blir hon lyckligare än de flesta andra, just för att hon vågar. Jag vill oxå bli så lycklig, jag ska sluta vara en feg tvivlare och bli naiv-modig på kuppen. (ett steg i taget)

Blev rackarns djupigt där tycker jag. Men det bara blev så. Ops!
Igår när jag skulle sova i min "icke-officiella-säng" för första gången så fick jag sällskap. Ellinor kunde inte sova så hon kom insmygande med sitt röda täcke. Så där låg vi. Fick helt jätte mycket plats, överraskande men roligt. Skönt att jag slapp sova ensam tycker jag.

Kisses!


Med dej är det svårt att vara en tvivlare.




Kommentarer
Postat av: emame

mer djup boel, dina djupa tankar e intressantare än våra filosofilektioner..!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback