Sometimes give in to sadness, sometimes I don't

Ny dag, nya möjligheter

Det är den 10 december people! Bara 14 dagar till D-day, eller J-day? Jaja, vi ska inte haka upp oss på detaljer.

Idag är M förkyld som vanligt och vägrar hämta ut hostmedicinen som jag har fått en doktor att skriva ut till honom, det kan ses som doping. Så är det i sportvärlden, här får man inte bli frisk, nej nej. Men fortsätter det så här så kommer han missa matchen så då lär han ta medicinen i alla fall.

Idag blir det pluggande på kapitel 13 tror jag det är, lite julklappsshopping sen hoppas jag eftersom jag hittills inte har köpt en enda klapp. Ikväll blir det nog träning med gänget. Hoppas på mycket spring och mycket skott, skotten är inte mina bästa vänner just nu.

Hade tänkt att slå runt på en efterlängtat fotbollsträning i morgon kväll, men nu fick jag göra om mitt prov då istället. Prov prov, plugg plugg.

Det är alldeles för lite julstämmning här i lyan. Jag vill helst ha tomtar och ljus och girlanger och grejer överallt. Men här finns inte så mycket av den varan, kan ju oxå bero på att katten tycker det är omåttlig kul att klättra och hoppa överallt. Så allt glitter skulle ligga på golvet efter 5 sekunder. En julstädning ska jag försöka med i helgen i alla fall hade jag tänkt.

Förresten så borrar vår hyresvärd här i källaren under oss varje vardagsmorgon från klockan 8 så hela golvet skakar, ifall någon undrar varför man ser lite trött ut ibland när man har varit ledig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback