just shoot me

Jag vill börja äta nyttigt. Läste i Sofis mode i måndags att man kunde göra en mini detox, alltså en kur som gjorde att man blev av med alla gifter i kroppen. Jag tror inte på såna egentligen. För det enda man fick äta enligt tidningen var grönsaker och frukt, inte mej emot - jag älskar ju frukt, men kroppen behöver ju annat oxå. Det stod att man kunde få ett influensaliknande symptom efter två dagar men att detta bara betydde att gifterna försvann. Där försvann min möjlighet (med många andras) att prova på den kuren. För jag måste orka träna på kvällarna. Och att äta så att man inte orkar göra något för att man inte får i sej det man behöver är väl bara dumt, eller harj ga fel?

Men det var ju inte det jag skulle ta upp. Nej, jag vill lära mej äta rätt. Nu äter jag alldeles för mycket fett och socker för mitt eget bästa. Man kan ju tro att det borde av lättare att äta rätt när man har flyttat hemifrån, men icke. Nu måste jag ju komma på VAD jag ska laga för mat varje dag. Och då blir det oftast något som man kan och som är lätt, som till exempel stekt korv och snabbmakaroner.

Det bästa hade ju varit att man hade en färdig meny med nyttig och fett-och-socker-snål mat (som var god) till varje vecka så att man slapp dom där korvarna och makaronerna.

Ja, men jag behöver hjälp med det här med mat. Hur äter man rätt egentligen?

Någon med tips? Bra mat?

Kommentarer
Postat av: Emma

Alltså Boel, den där korven och makaronerna middagen känner jag väl till... men det går att göra den nyttig med...byt till fullkorns eller dinkel makaroner och ha massa grönsaker till!

typ avocado, tomat, majs, gurka, paprika.. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback