just breathe

hjärta på gata

Klintemarknad idag. Den händelsen som var så stor när man var liten. Menar..då var alla där och man hade så kul och ville aldrig åka hem igen. Och man köpte lotter, åkte karusell och sprang runt som tusan. Men nu har man antagligen blivit större och ser inte riktigt den där charmen längre. Det är synd när barndomens romantiska skimmer försvinner tycker jag. Suck!

Men lyckades lura dit Mathias och Virtanen. Dom var rätt så lyriska över karusellerna men efter att ha åkt "ghettokopparna" tre gånger så mådde dom stackarna inte så bra. Tyckte så synd om dom men det var faktiskt självförvållat. Tur att jag bara åkte en gång med dom.

När dom hade åkt hem så gick jag ett varv för att försöka vinna något åt min älskade lillasyster. Var ju ib laget som stod och sålde lotterna så jag tyckte ju att då borde man kunna vinna något. Och i Fannys lottstånd så vann jag faktiskt en Ior-nalle. Den döpte jag snabbt som tusan till Tinkerbell, haha!

Nu har jag avnjutit en mysig hemma kväll innehållande en tjej film och massa chips med lillasyster. Var antingen det eller att jag skulle ut ikväll, men Sofie, jag hade lovat Ellinor en kväll hemma.

Det har faktiskt hänt något rätt så fantastiskt enligt mej själv. Johanna, min bästis från när jag var riktigt liten (typ innan skolan, liten!) har lyckats hitta mej på facebook. Fattade först inte alls vem hon var men när hon sa att vi hade varit kompisar för riktigt länge sen så förstod jag direkt. Min första bästa vän liksom. Vi har väl inte setts på 13 år eller något sånt. Känns otroligt bra att man kan hitta folk som har betytt så mycket för en igen. With memories comes hope.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Weiio, ghettokoppar :D Utgång i helgen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback