who knew [sjukis fundering]

När man är hemma och är sjuk så tänker man rätt så mycket. Eller i brist på något tv program som man kan slö-titta på så funderar i alla fall jag massor. Jag har ju hört i hela mitt liv att jag tänker för mycket men jag har faktiskt gått på autopilot nu ett tag och inte överanalyserat något på ett bra tag. Bra gjort av mej!

Men i morse vaknade jag upp och upptäckte att min morbror som bodde här förra veckan och min stora syster som båda är/har varit förkylda nu tyvärr har lyckat smitta mej. Så jag stannade hemma. (Jippi!!)
Så nu har jag haft en hela dag som jag har gått runt och slöat, och när jag hade tröttnat på det så började jag (gud förbjude..) fundera.

Mitt funderar-tillstånd varade bara i några minuter men jag hann i alla fall komma på ett och annat.
En av dessa saker var att jag är kass på att uttrycka mej. Att  prata liksom.
Jag kan i och för sej prata massa strunt och för mej i den situationen väldigt bra och smarta saker men när det verkligen gäller eller när jag har en publik - då blir det stopp och min mun glömmer helt bort hur man ska göra för att bilda ett ord.

Vissa (typ Emilie och Moa) har inga problem alls. De bara pratar och så kommer rätt saker fram. När jag bara sitter och försöker komma på vad i helsike det där ordet som jag tänkte på för 5 sekunder var.

Jag kan absolut inte säga saker som jag känner med ord. Det är helt omöjligt. För det blir så stor skillnad på hur saker och ting låter i mitt huvud och hur det låter när det har kommit förbi mina läppar.
Så en kärleksförklaring från mej kan låta jätte bra när jag tänker på den men när jag ska säga den blir det ungefär -" Eh, jo....vad e...du e lite söt..Öhh."
(som tur är har jag aldrig behövt någon kärleksförklaring men ja, man kan ju tänka sej hur det skulle gå, hahah!)

Jag kan uttrycka mej ganska hyffsat när det gäller bokstäver. Det är nog för att jag kan sitta och fundera ut innan hur jag ska skriva och för att det alltid finns en möjlighet att kunna sudda om det blir fel.

Personen som kom på delete knappen på datorn och suddigummit borde enligt min åsikt få nobelpris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback