thnks fr th mmrs

Idag skulle hela klassen komma till skolan (även om vi inte hade lektioner) för att skriva talet. Vi var ganska många om man tänker på att det nästan var frivilligt. Haha! Stor uppslutning i alla fall.
Någon kom på att vi skulle säga något om att vi blivit som en familj, och det låter ju bra. Men jag vet inte riktigt om jag håller med helt o fullt...

Men har kommit på nu att jag har ju faktiskt skaffat mej en familj nu.
Vi har ju min självklara idiot-tvilling som får fram det allra bästa av mej. En vecka i Trysil var allt som behövdes för att vi skulle fatta det bara. Min rödhåriga syster som har skapat Rödhåriga partiet med mej (även om bara jag röstade på det!!). Världens finaste och snällaste..ibland tyvärr för snäll, men hallå? Är det ens enda negativa sida så är man jävligt bra. Min smyg punkiga stora syster som alltid finns där med råd redo för mej. Logiken är inte min bästa vän i motgång men hon får jämt allt att låta så bra. Pratar friare än andra men håller hemlisar som ingen annan. Min partyglada syster som var min stöttespelare och trygghet genom hela tvåan. Lyckas med det mesta och förstår när ingen annan gör det. Min envisa syster som är lik mej på det sättet så att vi kan råka i luven på varandra. Men det tillhör ju när man är systrar. När vi träffas och analyserar så trivs jag så bra att jag ryser. Min i-samma-båt syster som jämt ser ut att vara i just samma båt som mej. Vi är nog telepatiskt sammankopplade eller något. Min låtsas mamma får man inte glömma. Omtänksammare och sötare finns inte på den här jorden. Bättre back-kompis är jävligt svårt att hitta oxå för den delen, mosaren. Sen har jag min fältbiolog syster som blir väldigt kärleksfull när hon festar och ska hälsa med en puss vart man går. Men jag tackar och tar emot jag, precis som alla andra.
De finns fler, fler..min familj är stor. Men måste hinna göra mer ikväll än att skriva upp alla.


blomma


(på studenten kommer antagligen några av mina span genom åren att räknas upp..beware!)

 Jag som rödhårig albino har bränt mej massor och är nu helt beroende av efter sol kräm. Totally!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback