glitter

image208Blev väckt i morse av storasyster som undrade om jag skulle med och spela hockey bockey. Jag bytte snabbt om till mjukisar och underställ, packade en väska innehållande skridskor och hjälm och åt frukost. Sen roadtripade vi till Hemse där matchen skulle äga rum. När jag stod på isen så var det inte alls lika stadigt som jag hade för mej att det var sist. Men det kan ju ändras, sist jag stod på ett par skridskor så var det nog i tvåan på donner. Efter lite bambi moves så fick jag djävulskt ont i ena foten så bestämde att jag nog inte skulle va med. Dom hade avbytare så jag satt på Roma Ballerinerz avbytarbänk i 40 minuter. Mammas skridskor var inte riktigt min grej helt enkelt.

Sen åkte vi hem och jag och Ellinor satte igång och gjorde stekt falukorv och makaroner. Mmm..gott till en vrålhungrig bänknötare som jag. Sen blev det kokoskak- och knäck bak i köket. Vi fick även ränna lite efter Mira som nu har blivit stor nog att skutta och springa så nu är hon överallt hela tiden. Sen städade vi köket, tvättade lite och vek tvätt. Sen upptäckte vi två (som vid det laget var lite trötta) att Den lilla sjöjungfrun 2 gick på disneychannel så ellinor segnade ner i soffan och jag hamnade på något vänster under bordet med en sovande kattunge på mej. Där somnade jag.

image209Vaknade av att mamma kom hem och hon hade faktiskt inget att tjata om eftersom att vi hade gjort allt. Det kändes bra. Nu har jag precis pysslat klart lite med en julklapp och Ellinor och jag ser på Grinchen. Grinchen e stentuff. Mohah!

Jag har skaffat mej en ny sån där töntig grej att störa mej på. På MQ reklamen (som går heela tiden) så sjunger Agnes i början och hon kan inte uttala orden rätt. Hon sjunger "a löt". Som" i I don't need a lot for Christmas". Nej det har jag stört mej på nu i flera minuter, haha! Jag vet..jag ska sluta.

I morgon blir det mer städning och sen ska granen in och pyntas. Det är nästan bara snön som fattas. Och en viss grabb som befinner sej i stockholm.

Nu får jag se om det blir girlang verkstad här eller om man väljer att bara ta det lugnt.



Christmas kisses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback