jul jul...strålande jul?!

Ja, idag är du dan före dopparedagen, så att säga.Och känner jag någon julstäming?
Nä!
Gräset lyser grönt utanför fönstret och här inne doftar inget annat än lite rengöringsmedel.
Min älskade storasyster har visst bestämt sej för att hata mej hela julen, allt är ju mitt fel, antagligen.
Min omtänksamma mor är stressad som bara den. Här ska städas, dukas och bakas. Hon försöker verkligen få till lite julstämning men icke..det gör bara oss andra mer stressade.Tyvärr.
Min pysslande lillasyster håller på som bäst med att slå in alla hennes julklappar. Här ska de visst tejpas, snöras och rimmas. Hon är nog antagligen den av oss som känner av att de är jul.
Min faderliga far sysslar med något suspekt utomhus..kan vara att han håller på och knåpar med granen eller så skottar han illusionerad snö i trädgården. Han ser upptagen ut i alla fall.
Jag, det bortglömda mellanbarnet ..ja vad gör jag då? Jo, jag ska va ärlig o berätta att jag har ju inte gjort så mycket idag..jo, slått in lite julklappar, köpt julklappar och knaprat lite på den kola som jag gjorde igår. Men jag har inte bidragit så mycket till att få lugn i huset precis.Jag är lat, ska se till att göra något. Funderar på att kanske ta med valpen ut på en promenad snart o sen hoppas att alla har på sej tomteluvor och knaprar lussebullar när jag kommer tillbaka, i ren astrid lindgrens jul anda.
Jo, drömma kan man ju alltid.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback