Tankar innan tentan


Nu är en ny kursperiod här, igen! Man hinner knappt fatta att det är slut innan man dyker ner i en ny kurs.
I går hade vi introduktion inför den nya kursen, en avancerad kurs! Det är första gången jag läser en och det ska bli spännande att se hur man står sig bland alla duktiga människor som läser master istället för kandidat som lilla jag ännu håller på med. Den största skillnaden mot mina vanliga kurser är att kursen hålls på engelska och att vi har massor med internationella studenter i klassen.

Men som sagt, man hinner knappt klart med den gamla kursen innan man slängs in i nästa. Jag har till exempel tenta på miljöskyddsjuridiken i morgon. Förra veckan var jag stressad över den, men den här veckan har jag liksom hamnat i något mystiskt tillstånd utan stress (hittills iaf). Idag, dagen innan tentan alltså, var jag i skolan och lyssnade på föreläsningar av forskare halva dagen, man kan ju tänka sig att man blir lite stressad och åker hem och råpluggar sen, men icke! Jag kom hem och åt lite sen har jag slumrat lite och nu har jag suttit och blädrat i miljöbalken en stund - och ingen stress! Jag vet inte om det är bra eller dåligt det kan bara morgondagen visa. Men hittills gillar jag det här nya.

Tentan i morgon slutar 19 sen ska jag hem och packa, för på torsdag morgon ska vi iväg på exkursion med nya kursen. Här är det ingen rast och vila! Men ska bli kul, dock läskigt att prata engelska i 1,5 dygn när man inte är van. Men skam den som ger sig!

Sen när jag är tillbaka på fredag kväll så har jag en helg tillsammans med mamma och ellinor framför mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback