all for one

Vaknade i morse upp till en jätte vårig dag. Solen sken, fåglarna kvittrade och man blir sådär oförklarigt glad inombords. Var mitt i det tillståndet ,med all american rejects i lurarna, som jag uptäckte att jag gick på en gata i klinte, påväg till min mormor och min mamma som var och handlade.

Senare idag så åkte familjen in till stan och O'leary's för att se IBKs match på tv. Blev så stolt på något vis när jag såg killarna på skärmen. Förrutom att man missade 12 minuter av andra perioden på grund av tekniskt fel så gick det riktigt bra och var bättre kvalité än jag hade trott. Massa folk som jublade och dissade domaren om vartannat. Och min choklad efterrätt får man inte glömma. Mmm..Mmm!

Idag har jag oxå inofficiellt fått min säng. Vilket betyder att vi har monterat upp den och ställt den i mitt rum men eftersom att det är en födelsedagspresent så får jag väl vakna upp den 23:e och låtsas att jag är helt jätte överraskad att jag ligger i en HELT ny säng. Nämen! (överraskad!)

Sen har jag och Ellinor tillbringat kvällen med att se på melodifestivalen och kolla igenom ellos katalogen efter fynd. Vi hade snacks och dricka och var så seriösa att vi gav artisterna poäng till och med. Våra poäng stämde rätt så bra med hur det hela slutade. (men I love Europe, kan man bli smörigare??!)

Snart är det alla hjärtans dag oxå. Jag har aldrig riktigt vetat eller bestämt mej hur jag ska förhålla mej till den dagen. Finns två sätt 1) Svenska sättet; Man påstår lite lagom bittert att det är ett kapitalistiskt påfund och är inte alls romantiskt och gulligt att fira. Utan dagen är påhittad av någon gubbe i Usa som säljer alla hjärtans dags kort och blommor. Och han gör det bara för att bli rik och inte alls för att han vill sprida kärlek. De som firar denna dag är naiva. 2) Amerikanska sättet; Alla hjärtans dag är kärlekens dag. Den ska tillbringas med den man älskar och tycker om, helst på någon mysig restaurang eller hemma där man ska visa hur mycket man tycker om varandra. Man ska helst köpa blommor, choklad och andra gåvor för hela sin månadslön.

Jaja.. får väl bestämma mej lite närmare antar jag. Haha! I morrn är det match i Slite mot Endre som gäller. Ellinor är lite smånojjig för att spela i den hallen efter att den där killen dog där efter en match för inte så länge sen.

Kisses!

           


you make my day brighter

Kommentarer
Postat av: Annica!

Eller allternativ 3) Denna "Alla Hjärtans dag" som det kallas är även Annica´s födelsedag, så denna dag firar man ändån :P med massor av tårta :)
Eller vad tycker du Boel?? ;)
Puss

2008-02-10 @ 19:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback