Ni är en famn för mig

Vet ni vad?
Livet är inte rättvist jämnt och det är inte ofta det är lätt.
Uttrycket säger:

When life gives you lemons, make lemonade. 

(Alltså: När livet ger dig citroner, gör saft)


Jag tror att det ofta är så man ska tänka. Mycket kan gå fel i ditt liv, men ofta växer man som person då livet är svårt. Man lär sig hantera det och man blir starkare.
Jag har inte varit med om så mycket jobbigt i mitt liv, jag har varit väldigt skonad från det. Men i höstas var det ju lite kämpigt som de flesta vet.

Eftersom Gotland är Gotland så vet ju FÖR många vad jag menar, folk som inte har med det att göra, vilket är som det är. Inte mycket att göra åt, det är ju lite så det funkar. Så är bara att skaka av sig.
Men jag har haft vänner som sagt så visa ord till mej genom allting, som har lett mej på vägen.


Madeliéne är den som givit mej så många kloka tankar och som hjälpte mej massor. Och en av de första sakerna hon sa till mej var att jag skulle växa och bli starkare efter allt det här. Vilket jag inte riktigt kunde förstå då men jag visste ändå att hon hade rätt.
Och visst är jag starkare nu, jag vet mer om mej själv och jag är så stolt över mej själv som kom igenom det.
Tack för att du fanns där Madde! Du är min verkliga hjälte!

Men jag vill tacka alla mina vänner som fanns där och som lyssnade och sa så kloka ord och jag tog åt mej allihopa! Tack, ni var dem som höll mej uppe!


Ellinor var där för mej hela tiden och hjälpte mej när jag inte själv visste att jag behövde det! Tack!
Jag finns alltid där för dej! Och alla ska veta att jag gör vad som helst för min familj och mina vänner. Sårar någon dom så vet ni att det är personligt!


Känns dumt att nämna namn nu, för de e så många! Men alla ni som funnits där, jag är otroligt tacksam att jag kan kalla er mina vänner och ni är oumbärliga för mej!


Med det vill jag bara säga att jag är den jag är på grund av er, ni är de finaste människorna jag vet och jag känner så mycket kärlek för er!


Ett löfte jag har till mej själv efter allt det här är att bara omge mej med människor som får mej att växa och bli en bättre människa och som får mej att må bra. Vänner som får dej att må dåligt ska inte finnas i ditt liv.
Det löftet hade jag aldrig ens kommit på innan allt det här, men nu vet jag att man alltid förtjänar det bästa av det bästa.


Tack!

Kommentarer
Postat av: Evelina

åååh snuffsan, så fint skrivet. Love you alldeles för mycket!! Snart ses vi!!!!!!!!!!!

2011-03-22 @ 22:30:14
Postat av: Jeili

Väckarklocka, tack Boel! Det gick liksom upp ett litet ljus för mig här. Även om det som du säger egentligen är ganska självklart (det om att man bara ska omge sig av de man tycker om och får något tillbaka av) så glömmer man lätt bort det och det kan vara bra att bli påmind. Och det blev jag nu! Tack! :)



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback