Over the rainbow, thats were the sun is

I torsdags sprang jag Vårruset, för första gången.  Jag och mamma sprang/gick tillsammans, klarade det på 35 minuter, vet inte om det är bra eller dåligt men jag var glad att jag kom runt banan över huvudtaget. Precis efter man kom i mål började det stänka från himlen och jag tappade bort dom andra från mitt jobb som jag skulle fika med så Jennie var snäll och tog med mej till hennes grupp från Kronofogden. Dom var väldigt trevliga allihopa, och fikat var gott. Lite kallt att sitta där på backen bara.

 

Idag blåser det ju stormvindar här ute, viner utanför fönstret. Man vill verkligen inte gå ut om man inte måste.

Men förut tänkte vi att vi skulle åka bort till öster, M och jag. Tänkte titta lite i affärer bara, mest för att få tiden att gå.

Vi råkar ha ett fiskmåspar som har droppat av sin lilla unge på vår parkering här så om man ska ta sej till bilen så måste man springa så att man inte blir ner-bajsad eller attackerad av mor och far fiskmås.

M vågade inte så jag fick offra mej och springa fram till bilen.  Det gick bra.  Men det där ska jag komma ihåg, offra sin flickvän sådär. Är det inte sånt killar ska göra? Ha, nej inte om tjejen är modigare än killen. Hihi!

Spindlar och fåglar, när det kommer till dom så får jag stiga fram och beskydda honom lite.

 

Vi ska nog åka till Sanda ikväll, fly från stormvindarna ner till skogen istället.  Jag ska nog baka lite i Sanda, eller baka och baka, tänkte prova göra egen chokladmousse, vad tror ni om det?

Gott!

 

Igår fick jag ett brev från skolan, har fått schemat för första kursen. Den pågår från 30 augusti till 14 januari.  Det första vi ska göra är att åka till Gotland (!) i 3 dagar. Perfekt! Haha.

Sen ska vi åka till Skottland i slutet av kursen och i vår när vi läser nästa kurs ska vi åka till Grekland. Bra program jag ska gå alltså!

Måste bara skaffa mej ett pass, mitt går ut när som helst.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback