2 poäng till Boel Cedergren, minst!

Fortfarande otroligt förälskad i John Mayer om någon undrar, haha.

I Lördags spelade M och resten av IBK mot Karlstad. Jätte bra match. M fick göra mål och brottas lite med värmlänningarna. Aas tacklade Z så att han flög som en liten vante. M började såklart gapskratta och var röd i ansiktet i flera minuter ute på bänken.

På kvällen ringde Evelina "bofast i Norge" Lamu upp mej och vi pratade. Roligt och skönt att prata lite med henne. Alltid!

Igår var det revyjobb från 12-16 som gällde, sen KIK-bussen in till södervärn där vi spelade mot Follingbo. Matchen spelade vi riktigt bra. Vi kämpade som små vildar. Jag lyckades få in en assist och sen... mitt första mål för säsongen, äntligen! Bollen kom åt mitt håll och jag sprang mot mål sen kanske vid målområdet så faller jag, backen hade kommit dit på något vänster. Efter att jag har kommit upp så kör jag ju en efterslängare (som jag ska sluta med, men det här var mest för att jag inte fattade hur backen kunde fälla mej in i målet typ) men sen upptäcker jag att det visst hade blivit mål. Äh, backen var värd ett slag i baken. Sen började Follingbos backar främst att spela lite fulare, så vi vann bollen på deras planhalva. Ellinor fick in sitt första mål hon med. Jag stod och gapskrek :"Skjut sjääälv!" 7 meter från henne.

Sen när det var bara några minuter kvar i tredje så blir deras tränare utvisad. Jag vet faktiskt inte varför. Men han hade skrikit väldigt mycket hela matchen. Så vi spelade 5 mot 4. Sen kommer jag i närkamp med backen (som fick omkull mej när jag gjorde mål) och hon åker ut i 2 minuter. Klockan står då på 18.15. Så vi spelar 5 mot 3 tills matchen är slut.



Jag, Ellinor och Moa hade grymt spel när vi spelade tillsammans. Stolt över oss. Och domarna var riktigt bra som såg alla småfula grejer som Follingbo gjorde. Hade dom inte dömt som dom gjorde så hade någon nog blivit skadad. Förra matchen mot dom så spelade dom riktigt tufft (fult).

Väldigt nöjd ö ver mitt spel förutom då efterslängarna, men som jag verkligen ska träna bort. Bara pinsamt tycker jag. Men det går av sig självt.

Jag hade igår 4 bollmärken och ett brännmärke på knät. Den du. Då känner man att man kämpat. Idag har jag lite ont i ryggen, beror nog på den där vurpan jag gjorde när jag gjorde mål. Hade velat ha det filmat så att jag visste hur det gick till. Jag vet bara att jag flög och försökte skydda nacken och samtidigt slängde mej efter bollen.

Har idag jobbat första dagen av de här tre veckorna som jag ska jobba i receptionen på Visby Norr. Känns bra. Äntligen något att göra. En månad utan jobb är för mycket.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Grattis till matchen och grattis till jobbet, fan va bra det går hörre du! ;) puss

2009-02-09 @ 23:54:22
Postat av: Emma

Du är utmanad! Kolla min blogg för mer info:)



Grattis till första målet i div 2:) hoppas du sparade bollen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback