Tandtroll och reningsverk

Tjohej!


Och det vart helg igen, REDAN!

Funderade på att ta en detox kur under helgen, för jag är riktigt nyfiken på att se om man blir mycket snyggare, mår bättre och blir sådär underbar som det står överallt. Att bli av med alla gifter i kroppen låter ju rätt så shysst.

M blir tvungen att oxå vara med. För annars skulle jag aldrig klara det som han sitter brevid och surplar cola och äter hamburgare.

MEN...
Mina planer på detox-helg sket sej. Gone-down-the-pooper så att säga, för jag har träningsmatch på söndag. Mot dalhem. Och av detox-kurer blir man trött så får ta det en annan helg.

Det blir fläskfilé ikväll istället, jag tror att man kan säga att jag bytte upp mej. Morot mot fläskfilé?
På väg hem från jobbet stannade jag på coop och köpte lite av min nya kärlek, cheese rings med sourcream and onion smak. Mmmm mmm!

Fettishelg istället alltså.



Har börjat knapra flourtabletter nu på grund av mitt (antagligen) hål i tanden. Pratade med tandläkarna och jag fick en tid den 8 maj. Det är LÄNGE dit. Och i rädsla av att tanden ska murkna och ramla av så köpte jag flourtaletter på apoteket. Precis som när jag var liten.

Men en konstig sak hände när jag ringde till tandläkarjouren. Dom kollade i min journal och sa att.. "..det är nog inget hål för du hade inte ens ett början på hål sist du var här, du kan vara lugn.".
Jag blev ju lugn som en filunke när dom sa så, för dom börde ju kunna sånt.
Sen brjade jag tänka efter. Sist jag var vid tandläkaren var i 3:an. 2 år sedan!
Då borde jag ju hinna få hål. Fatta vad mycket socker jag har ätit på 2 år.


SÅ nu har jag gett mej själv lite socker-fasta..ingen läsk. Och helst inte så mycket godis. För då ser jag bara bilden av mej utan tänder framför mej.
 
UH!






Charmigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback