Fuck this

Helgen blev ju inte som jag hade tänkt mej. Tyvärr. Men det är bara att se fram emot nästa helg som är precis lika fullspäckad och börja längta dit istället.

Ville hitta en tuff bild på någon sportig tjej, så sökte därför på "sport woman" på google. Och vad dyker inte upp om en massa bilder, därav ungeför 50% föreställer tjejer i baddräkt som poserar framför kameran. Fuck this säger jag bara! Blir så sur. Tjejer kan visst inte hålla på med sport och vara duktiga, jag hatar uttrycket "men det är ju en tjejsport". Va faan, man blir putt alltså.

Och sen tycker jag inte om uttryck som "innebandyfru" som alla flickvänner till killarna i Ms lag får stå ut med. Även om jag inte tror att de har något emot det. Men jag tycker att det känns konstigt. Det förknippas ju såklart med ordet "fotbollsfru" i min hjärna, och det är ju en tjej som lever på sin fotbollsspelande kille och inte gör så mycket mer än att shoppa. Och sån är jag inte! Jag spelar själv och tränar lika mycket som min pojkvän, så jag vill inte va ett bihang, jag vill vara mej.

Det är ordet jag har svårt för, inget annat.

Fast idag känns det som att jag har svårt för det mesta faktiskt. Ska försöka kanalisera det in i matchen idag. Går inte det så kommer jag gå av, för att spela en dålig match är idag en omöjlighet. Menar att gör jag det så kommer jag bli ännu surare så då går jag i ide. Som en björn.

Ny dag. Nya upplevelser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback