Jag vägrar vara nöjd

Jag gick precis in på innebandy.se och skulle kolla läget i serien. Vet ju hur dåligt det har gått för oss så förväntade mej ju knappast en glad överraskning. Men jag kollar tabellen och ser verkligen svart på vitt hur vi har spelat i år.
 
URDÅLIGT!
 
Verkligen, jag skäms för mej själv och för hela laget. Och jag frågar mej; Är vi verkligen nöjda med det här?
 
Svaret på frågan är ju såklart nej, man ska absolut inte vara nöjd om man spelar så resultatmässigt dåligt som vi gör.
 
Lite statistik: Vi har 2 gjorda och 25 insläppta mål.
 
Jag förstår inte varför vi i laget inte är mer frustrerade över det här. Vi ligger sist, med 0 poäng och vi verkar inte kämpa för att bli bättre. Vi nöjer oss och tänker att visst vi tar det nästa gång. Det är ingen nästa gång vi ska ta dom varje gång. Vi ska inte nöja oss, man ska aldrig NÖJA sig med något.
 
Ska vi bli bättre så måste vi kämpa, träna hårt, känns svetten rinna och varje träning ska sluta med att vi är helt döda. Det är sånt som ger något. Pass- pass, fan va bra vi är, den mentaliteten måste vi lämna. Det är kämpa tills ni stupar som gäller.
 
Jag är frustrerad efter varje träning, ofta efter match också. För att vi inte ger mer, kan mer och vill mer än vad vi gör. För att vi NÖJER oss!
 
Jag hatar det. Vårt lag har kapaciteten, jag vet att vi kan.
 
Jag vet att vi alla kämpar som tusan under matcherna, vi springer 1000 gånger mer än på träning och vi ger aldrig upp. Men, ett viktigt men, vi kan inte bli bättre och utvecklas om vi inte har kloka träningar. Är det någonsom blir trött efter våra träningar?
 
Jag blir det då inte. Jag vill inte kritisera tränaren, han har inte sett oss vara så bra som vi kan vara än. Men vi i laget behöver ta vårt ansvar för oss själva, ge gärnet, det ska vara matchtempo på träningar. Börjar träningen så ska vi träna non-stop tills träningen slutar. Vi behöver komma ihåg att det är bara vi själva som kan göra oss bättre, genom att träna hårdare och tänka rätt.
 
Jag vill bara ruska om alla så att de inser att vi ger bort matcherna. Vi skyller på att vi inte kan göra mål, fastän vi skjuter och skjuter. Och visst kan vi skylla på att de andra står i vägen och täcker bra men sanningen är att vi gör inte mål för att vi inte skjuter tillräckligt bra. Hade vi varit bättre på att skotta så hade målen varit där i tabellen. Vi hade inte haft en 2-25 statistik. Det beror på lägen också, att skjuta i rätt lägen.
 
Vi måste börja vara ett riktigt lag, kämpa för varandra och aldrig ge upp tillsammans. Är någon dålig på plan, säg det. För du säger det ju inte för att vara taskig utan för att du vill att personen ska bli bättre och utvecklas till en bättre spelare. Det måste man kunna göra, ge kritik.
 
I ett LAG ger man allt, man kämpar in i det sista, och även om du är såå trött så kämpar du ändå- för dina lagkamraters skull. Är du på planen så släpper du inte en själ från det andra laget i närheten av ditt eget mål, du ska kämpa tills du inte kan mer. Blir det ändå mål även om du har gett allt så kan man ta det, men att inte ge allt och sen blir det mål, det svider. Inte bara för den enskilda spelaren utan hos hela laget, eftersom att man vet att man kunde ha tagit den där spelaren eller bollen, men man valde att inte göra det, och det är inte okej. Det är aldrig okej.
 
För det är en lagsport, och man ger aldrig upp och man kämpar för varandra.
Det ska vi alla göra på Lördag.
 
Vi ska vara ett LAG och vi ska kämpa tills vi vinner!


 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker att allt du skriver är helt rätt. Men alla måste ha samma inställning, det räcker inte med ett halft lag som kämpar, för så känns det just nu. För dom som verkligen kämpar får ingenting för de och ofta så frågar man sig varför man fortsätter. Alla behöver nog ransaka sig själv och fråga sig om man verkligen vill det här. För finns inte viljan så finns ingenting. Jag vet också att vi kan, vi måste bara hitta ett sätt att kunna ta fram det på!

Postat av: Therese

Håller med sig i allt tjejen! Att fortsätta hållla träningarna och liknande i detta tempo ger faktiskt nästan ingenting. vi sitter fast i någon grop där vi slutat utvecklats och bara glider runt. vi kan fixa en bättre placering, tillsammans!! så jävla värdelösa är vi inte, vi är inte så dåliga attvi ska ligge i botten av tabellen.skärpning tjejer!!

2008-11-25 @ 14:36:05
Postat av: Emelie

Vet inte riktigt hur du gör när du tränar... men jag är helt slut efter varje träning iaf. det är ju inte tränaren som sätter tempot. det är ju upp till var och en att ta i så man är slut efteråt... Du har helt rätt när det gäller att vi inte skall nöja oss med det här. Vi måste träna och slita ännu håradre för att fixa det här. för precis som du säger så kan vi, och det vet vi allihopa!:)

Kram på dig! :)

2008-11-25 @ 17:44:22
Postat av: Anonym

Det som är problemet i laget tror jag är att alla ligger på så olika nivåer. Endel blir trötta efter en träning endel vill ha mer. Visst ska man sätta tempot själv, men om det inte är någon annan som gör det är det ganska svårt. Tror alla måste ha samma mål och vilja, för ibland så kan man undra vad endel gör på träningarna, när man inte ens försöker. Men jag hoppas verkligen på er på lördag. Ska komma och kolla och heja som tusan, skulle vilja vara med nu när vi bestämt oss för att kötta och plöja alla andra ur vägen :) Men nästa gång så jävlar. knät är bättre och jag kan springa så jag blir inte borta länge från träningarna :)

2008-11-26 @ 11:25:05
URL: http://moiie.blogg.se/
Postat av: Emelie

klart man inte blir trött om man inte springer, väljer man att jogga runt så blir det ju inte jobbigt! visst ligger vi på olik nivåer, vi har många spelare som är nya och kräver annan träning än vi som spelat flera år. men tycker det är ganska orättvist o säga att man inte blir trött efter träningarna. för om en tar i o peppar dom andra så kan man oftast dra med sig fler. men om man bara ger upp o tänker att det inte är ngn ide så är det klart tt tempot blir dåligt... skönt att knät är bättre! behöver dig min center-partner! :)

2008-11-26 @ 17:11:45
Postat av: Boel

Tror det kan bero på att vi har olika kondis, grundkondis. Vissa av oss har tränat fotboll hela året så vi kanske orkar mer, jag känner inte att jag lallar runt på träningarna iaf. Men blev inte trött på träningarna vi hade förut iaf.

2008-12-06 @ 22:26:42
URL: http://lima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback