i adore you

image284Jag sitter här och äter jordgubbar med mjölk och socker på. Gud va gott det är!! Har varit och sett på alla fina i Almedalen idag. Alla med balkläder och fint hår. Jag tänkte ju passa på att få lite färg på kroppen i alla fall så jag hade korta byxor och linne på mej. Så har på grund av det gått runt och oroat mej för att bränna mej hela dagen, haha. Men det har gått bra, och jag är nog bara lite lagom röd på axlarna.

Ellinor var så fin, såg ut som en liten sån där grekisk gudinna i sin klänning tyckte jag. Och hennes kavaljer var hur trevlig som helst. Jag fick bevis på att min syster är mycket snällare än jag (för snäll?) när hon gick runt med en kompis som jag tycker är hur dryg som helst. Man kan väl ha lite krav på sina kompisar eller? Ja, det kan ju vara så att det bara är jag som tycker så (men så är det inte). Men nu är hon på balen i alla fall, och jag hoppas verkligen att hon har jätte kul och dansar massor.

Jag borde nog börja ladda upp inför matchen mot IFK i morrn. Massa vatten borde jag bälga i mej. Men jordgubbar innehåller väl rätt så mkt vatten, kan jag inte ladda upp på bara de? (hoppas, hoppas)

Dagens pinsammaste från min sida idag är nog att jag är så lättretlig när det är så mycket folk som det var i Almedalen idag. När jag till exempel stod vid sidan av vägen och skulle ta kort på de som kom åkande där så ställde sej en tant ivägen. Hon hade igen kamera och tittade inte ens åt bilarnas håll. Utan hon stod bara där och pratade med folk och förstod inte alls att hon stod mitt i vägen för mej som skulle fota. Nej, sånt gör mej irriterad. På riktigt! Jag var inte klok nog att bara göra henne uppmärksam på att hon stod i vägen, nej det vore väl för lätt. Nej, jag började prata med dom jag stod brevid att det stod en tant mitt i vägen och oj va det var irriterande.
Sen utbrast jag ett "Flytt di tant!" i arg ton, men som tur hörde hon inte och jag lyckades få fina kort i alla fall.

Just nu skulle jag bara önska att min M skulle skynda sej hem så jag kunde krama om honom.

En bra film hade suttit fint just nu känner jag. Får spåna lite på det tror jag allt.

image285
< Min present till Sara i Lördags.


Simma lugnt!

Kommentarer
Postat av: Mamma S

Aa, allt som behövs vid en bortamatch;P haha! Tack gumman!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback