africa

Vaknade i morse och tog fram frukost till mej och Mathias. Duktig jag är då. Haha! Var mest jag som åt dock, han var ju inte riktigt så vaken. Sorry, att jag väckte dej, hehe.

Kom sen hem och bakade chokladmuffins (varit sugen på det sen igår morse!!) och busade med kissen. Som nu är galet busig hela tiden, springer efter en och hoppar på ens fötter. Biter en i tårna när man sitter vid matbordet och studsar in i saker hela tiden. Mohaha, tänk om man var lika lättroad! Sen åt jag dom efterlängtade muffinsen och drack lite cola, sen däckade lilla jag och kissen i soffan (!?).

Det är ju primärval och grejer i USA nu. Jag hoppas verkligen att demokraternas kandidat Obama vinner hela skiten. För enligt min mening (är inte speciellt insatt..men ändå) så tror jag att USA behöver ändring. Och det verkar vara han som kan fixa det. Bush lyfte ju knappast landet under sin tid som president, med krig och onödiga grejer. Jag tror inte att Hillary Clinton klarar av det jobbet. Hade varit tufft med en kvinnlig president i och för sej (menar vi lever på 2000-talet!!!), men kommer det att sitta en gammal konservativ republikansk gubbe från södra USA som president efter valet igen så har jag inte mycket tro på framtiden alltså. God bless America, may they get a wise president for a change.

I år skaffade jag mej inga nyårslöften alls. Någon sa åt mej att man håller dom ju inte i alla fall. Men jag har kommit på lite vad jag skulle vilja göra '08 (08:ornas år, hur ska det gå??).
- Jag ska försöka att bli lite vigare. Menar det jag har tränat nu i några år är bara sånt som får en att bli ovigare och drar ihop musklerna, det behövs lite ändring känner jag. Så ska försöka stretcha oftare och bättre. (får se hur det går med det)
- Jag måste komma på vad jag ska göra. Komma på en plan på något sätt. Menar ska jag plugga nu eller ska jag vänta och jobba lite. Jag måste komma på en mer långsiktig plan med mitt liv just nu (Oh my va det låter seriöst). Det jag måste skaffa mej är kort och gott ett mål att kämpa efter. Gosh.
- Det här är ett väldigt mysko löfte (löfte och löfte..) men om jag har skaffat mej jobb och körkort så skulle jag vilja flytta hemifrån innan året är slut. Känner att hemma blir jag inte mognare eller lär mej sånt som man borde. Jag behöver lite space och utmaningar.

Hittade roliga felsägningar och citat från kändisar på msn.se. Haha! Några roliga:
Angelina Jolie: " Brad och jag är inte ett företag.Jag tar mina egna ekonomiska beslut. Han vet när det är dags att bara vara tyst och se söt ut."
Britney Spears: " Jag har aldrig velat åka till Japan, av den enkla anledningen att jag inte gillar att äta fisk. Och jag vet att det är väldigt populärt att göra det där i Afrika."


Hittade en riktigt fin bild på mej och Cornelia från juldagen.
Saknar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback