2 am

Idag ska jag dela med mej lite av mina tankar och synpunkter, om Emo kids och andra "alternativa" ungar nuförtiden (jag lär få grymt mkt stryk sen, men de e de värt). Om man går runt i Visby (eller någon annanstans i sverige/världen för den delen) så ser man dom här "alternativa" människorna. Dom utmärker sej med avvikande speciella ofta hårt färgade frisyrer och randiga och knalligt färgade kläder. Ofta kombinerade med ett par tajta stuprörsjeans och converse skor. Jag personligen tyckte förut att det var en grymt snygg stil. Men nu är den liksom inte alternativ längre, utan den är "alternativ" (obs. lägg märke till hartassarna). De flesta med sån stil säger att det inte bara är kläder utan att det även är en livsstil, inklusive en speciell musiksmak och ibland även politiska åsikter (inte ovanligt). Förr var det en viss liten utvald skara som hade den här estetiska stilen och de påstod att de ville vara annorlunda och inte se ut som alla andra. Vi andra nickade och höll med. De var de som satt i gräset på rasterna på skolan i små grupper och diskuterade livet, de var de smarta som alltid hade en åsikt och kunde vinna över vem som helst i en diskussion. De var alternativa, och ofta vegetarianer (eller ännu mer hardcore, veganer!)
Nu är dessa alternativa ännu där ute, men de har fått sällskap av de "alternativa" (dvs. groupiesarna). De är ofta tonåringar som går på högstadiet/gymnasiet. Missförstå mej rätt, det finns visst riktiga alternativa råtuffa kids bland dem därute men det har blivit ett slags mode bland dessa ungdomar (låter som att jag e gammal ju) att man kan inte längre utskilja de smarta-diskuterandes-livet-i-gräset eller de som verkligen vill uttrycka något med sin stil från de som bara vill se ut som dessa. Det är svårbegripligt, jag är inget proffs på att förklara. Men det jag försöker förklara är att: Om du är tonåring idag och inte har randig tröja+stuprörsjeans+svart emofrilla så är du alternativ eftersom att de flesta nuförtiden försöker uttrycka sej själva med just den här stilen. Jag har ingenting emot att någon ser ut så men... det är inte ett alternativt och speciellt sätt att vara längre. Måttlighet snälla ni!

Det blev lite längre än jag hade väntat mej det där. Men jaja.. så e livet. Haha! Idag har jag faktiskt köpt ett par gråa jeans asbilligt (100 kr rabatt). Det händer mej typ aldrig. Sen lyxade jag till det med en rouge oxå, bara för sakens skull (och, okej jag behövde en oxå).

Idag hade jag och Sofie ett snacka me Josefin(-som-har-fått-för-sej-att-säga-upp-sej-och-dra-till-norge-bara-sådär), vi fick inte fram så mycket. Visst skulle det va riktigt kul och säkert nyttigt att bara åka iväg sådär men jag måste i alla fall fixa körkort först. Och Norge?! Nej, alla har ju åkt dit. Jag vill uppleva världen, inte ett grannland i väster. Usch o fy, har man chansen så ska man åka till något mer spännande ställe där man inte kan läsa om Svenskt skvaller i tidningarna. Ska man göra något så ska man göra det ordentligt. (bara för att jag skrev det så kommer jag säkert åka till typ Solna med motivationen att jag ska se världen och hitta mej själv, haha!)

I morrn kväll väntas en hemmakväll med syster och lillkusinen framför High School Musical 2 (kan inte motstå).

På Lördag ska jag se min Mathias och resten av IBK krossa Duvbo i Södervärnshallen sen på kvällen blir det utgång med tjejpolarna. Jag längtar redan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback