no future

litenEn fundering (snodd från Josefin)
Vad heter taxi i plural?
En taxi, flera...?
Taxisar?
Taxis?
Taxier?

Hm..en svår nöt o knäcka måste jag medge..haha.

Ska in  till stan (oj, va otippat..lämnar jag den nånsin kan man fråga sej?) snart... Lisen ska kolla på en lägenhet med mamma, så då följer jag me lite.

Jo en till fundering
Tänker man med sin dialekt. Alltså när man hör sin egen röst i huvudet när man tänker..är det riks svenska då eller är den gotlänsk?
Den e riktigt knepig, jag vill svara att jag har vanlig svenska i huvudet. För jag skriver ju så utan problem..och att när jag ska prata så går bara den där rackarns rösten genom någon slags filter på väg från hjärnan ner till min mun så att det blir gotlänska. Men är det så?
                                           

Kommentarer
Postat av: Eveluliina

haha, läckra funderingar! saknar dig bodiiil!!

Postat av: en fundering till...

om seveneleven är öppen 24timmar om dygnet, varför har då dörren lås???

2007-07-12 @ 19:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback